Customerக்கு இதை சொல்லுங்க…!

Professional Photography ரொம்பவே சவால் ஆகிவிட்டது…! குறிப்பா வாடிக்கையாளர்களிடம் போட்டோகிராபி சார்ஜ்ஸ் குறித்த பேச்சுவார்த்தைஇன் போது நாம் சொல்லும் விலைக்கு ஒரு ஆர்டர்ஐ பெறுவதற்குள் பெரும் பாடாகிவிடுகிறது. போட்டிகள் நிறைந்த இந்த துறையில், நாம் எதிர்பார்க்கும் விலையை வாடிக்கையாளர்களிடம் இருந்து பெற வேண்டுமானால், நம் தொழில் சார்ந்த சவால்களையும், முதலீடுகளையும், செலவுகளையும், முக்கியமா நம் திறமைகளையும் பற்றி முழுமையாக, தெளிவாக வாடிக்கையாளர்களுக்கு புரியவைக்க வேண்டும் என்பதுதான் தான் இந்த வீடியோவின் நோக்கம். இந்த வீடியோவில் வடிக்கையாளர்களிடம் பேசும் போது எந்த விஷயங்களை எல்லாம் நாம் எடுத்து சொல்ல வேண்டும் என்பதை மிக எளிதாக சொல்லி இருக்கிறேன். அவசியம் ஏற்பட்டால், இதை நீங்கள் வடிக்கையாளர்களிடம் பகிர்வதும் அவர்களின் புரிதலுக்கு உதவலாம்..! விடியோவை முழுவதும் பொறுமையாக பாருங்க….வாடிக்கையாளர்களின் மனதில் இடம்பிடியுங்கள்….

Professional photography has become very challenging especially as a business. Photographers know that the customers are the kings and without them, they cannot be in the business. There are challenging negotiations happening especially when comes to photographers’ charges. Some of the customers are giving a tough task when it comes to pricing. This video is published in the interest of professional photographers dealing with the customers on an everyday basis. This video gives a fair idea about the justification of pricing and brings awareness to customers about the various commitments the professionals have when they do photography as a profession. When our customer understands our challenges, then the negotiations will be reasonable

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s